Geschillencommissie

Als de ondersteuning door de Klachtenfunctionaris niet leidt tot een voor u bevredigende oplossing dan kunt u een formele klacht indienen bij een erkende Geschilleninstantie. Welke instantie dit is hangt af van het feit of de zorgaanbieder zelfstandig is aangesloten bij een Geschilleninstantie of dat via SPOT heeft geregeld.


SPOT is aangesloten bij Geschilleninstantie Zorggeschil. Het Klachtenreglement van Stichting Zorggeschil, treft u hieronder.

De Geschilleninstantie kan een bindend advies uitbrengen en kan een schadevergoeding toekennen. De Geschilleninstantie doet uiterlijk binnen zes maanden na het voorleggen van de klacht uitspraak.


Wilt u meer weten over de eisen van de Wkkgz? Kijk dan op de website van de Rijksoverheid.

Warme familiezorg


Bij warme familiezorg ligt de nadruk op beleving en niet op of genezing of herstel. Wij zetten ons in om elke bewoner individuele en liefdevolle zorg te bieden. Herkenbaarheid, huiselijkheid, vrijheid en nabijheid staan bij ons hoog in het vaandel.

Persoonlijke aandacht


Goede dementiezorg kan alleen maar gespecialiseerde zorg zijn omdat bij elke persoon de ziekte zich anders ontwikkelt. Individueel. Één op één, daar is tijd, aandacht en ruimte voor nodig. Omdat wij een kleinschalige opzet hebben kunnen wij de zorg bieden waar wij in geloven.

Duurzaam


In de relatie met de bewoner en zijn of haar ontwikkeling. In de relatie met de medewerkers. Maar ook duurzaam voor wat betreft het gebruik van hulpbronnen en infrastructuur. De Zorgheimer heeft de ambitie een bijdrage te leveren toekomstbestendige ouderenzorg.

Samen verder


Goede zorg en ondersteuning vraagt om goede samenwerking en kennisdeling op verschillende niveaus. Tussen zorgverleners rondom de bewoner, maar ook tussen partijen op regionaal en op landelijk niveau.